برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

محاسبه راندمان برج خنك كننده

محاسبه راندمان برج خنك كننده با اندازه گيري دماي آب ورود و خروج از برج خنك كننده ، ميزان دبي آب و دماي مرطوب به دست مي آيد. هر برج خنك كننده فارغ از سايز و تجهيزات نصب شده بروي آن به ميزاني آب را خنك مي كند كه مي توان به روش هاي مختلف ميزان كارايي و راندمان آن را اندازه گيري نمود. با استفاده از محاسبات برج خنك كننده مي توان ميزان تناژ برج خنك كننده را بدست آورد ، محاسبه راندمان برج خنك كننده نيازمند تجهيزات لازم مي باشد كه شامل سنسور دما و اندازه گير دبي مي باشد كه در اين روش راندمان لحظه اي برج خنك كننده بدست مي آيد.

 

نحوه محاسبه راندمان برج خنك كننده

 

جهت محاسبه راندمان برج خنك كننده ابتدا با استفاده از سنسور جداري يا سنسور مستغرق دماي آب گرم ورود به برج خنك كننده و همچنين ميزان دماي آب سرد خروج از برج خنك كننده را اندازه بگيريد. سپس با استفاده از دماسنج مرطوب ميزان دماي مرطوب محيط را در آن لحظه به دست آوريد. اگر دماسنج مرطوب نداريد يك پارچه نم دار به دور قسمت جيوه دماسنج بكشيد و در مسير هوا قرار دهيد با تخمين خوبي دماي مرطوب به دست مي آيد.

  

حال با استفاده از اندازه گير دبي يا فلومتر ميزان دبي آب در گردش را بدست آوريد. اگر اين وسيله در دسترس نيست با خواندن دبي آب اعلام شده بروي پمپ مقدار آن را بدست آوريد. حال جهت محاسبه راندمان برج خنك كننده اين چهار پارامتر را وارد نرم افزار مخصوص برج خنك كننده وارد نماييد تا ميزان تناژ واقعي را به شما اعلام كند. اگر به نرم افزار مخصوص طراحي دسترسي نداريد با استفاده از نمودار هاي انتخاب برج خنك كننده كه در وب سايت برج خنك كننده مي باشد ميزان تناژ را بدست آوريد. براي محاسبه راندمان برج خنك كننده طرز استفاده صحيح از نمودار ها در همان صفحه توضيح داده شده است. حال با اين اطلاعات مي توانيد كارايي دقيق برج خنك كننده را بدست آورده و محاسبه راندمان برج خنك كننده را انجام دهيد و ميزان تناژ آن را بررسي نماييد.

 

با به دست آوردن دماي ورود و خروج و دبي آب و همچنين دماي مرطوب محيط ، با استفاده از نمودار يا نرم افزار محاسبه راندمان برج خنك كننده را انجام دهيد.

 

در ادامه مبحث محاسبه راندمان برج خنك كننده جهت مطالعه بيشتر مي توانيد به مطلب " طراحي برج خنك كننده " و " راندمان برج خنك كننده " مراجعه فرماييد.

 

http://badrantahvie.com/cooling-tower-efficiency-calculations


برچسب: محاسبه راندمان برج خنك كننده،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۶:۱۹ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :