برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

برج خنك كننده فايبرگلاس

برج خنك كننده فايبرگلاس به نوعي از برج خنك كننده گفته مي شود كه در ساخت بدنه آن از جنس فايبرگلاس استفاده شده باشد. امروزه به دليل مزاياي فايبرگلاس، از آن به جاي فلز در ساخت بدنه برج خنك كننده استفاده مي شود، برج خنك كننده فايبرگلاس به دليل جنس بدنه در مقابل رطوبت و نور آفتاب بسيار مقاوم مي باشد به هيچ عنوان دچار زنگ زدگي و يا خوردگي نخواهد شد و در اشكال مختلف اعم از مدور، مكعب و در رنگ هاي متنوع ساخته مي شود. قطعات فايبرگلاس در طول زمان مقاومت و استحكام خود را حفظ كرده و به هيچ عنوان دچار شكست نخواهند شد.

 

فايبرگلاس از رزين و الياف شيشه تشكيل مي شود، بسيار سبك است ( چگالي در حدود 2000 كيلوگرم در مترمكعب ) و  بسيار مستحكم ( در قياس وزني قوي تر از فلز ) است. براي قطعات و دستگاه هايي كه در فضاي آزاد و تحت شرايط آب و هوايي سخت نصب مي گردند بسيار مطلوب است و قابليت ساخت به هر شكل و اندازه را دارد. فايبرگلاس در قياس با فلز و چوب انبساط كمتري و عمر بسيار بيشتري دارد.

 

انواع برج خنك كننده فايبرگلاس

 

برج خنك كننده فايبرگلاس مدور : برج خنك كننده از جنس فايبرگلاس كه به شكل مدور ( بطري شكل ) ساخته مي شود. قطعات بدنه به صورت چند تكه و به وسيله پيچ و مهره متصل مي گردند. اين نوع برج خنك كننده از حدود 40 سال پيش وارد بازار شد ولي به دليل طراحي ضعيف سيستم توزيع آب امروزه كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

برج خنك كننده فايبرگلاس مكعب: برج خنك كننده از جنس فايبرگلاس كه به شكل مكعب مربع و يا مكعب مستطيل ساخته مي شود. اين برج مي تواند به صورت برج با جريان متقاطع باشد و يا برج با جريان مخالف. برج خنك كننده فايبرگلاس مكعب بخش بيشتري از سهم بازار را در اختيار دارد.

  

در گذشته در ساخت برج خنك كننده از فلز و چوب استفاده مي شد، ولي امروزه به دليل پيشرفت تكنولوژي در ساخت برج هاي خنك كننده از فايبرگلاس و انواع پلاستيك ها استفاده مي شود. مهمترين مسئله در برج خنك كننده وجود رطوبت و خوردگي مي باشد، قطعات به كار رفته طوري انتخاب مي شوند كه در مقابل خوردگي و زنگ زدگي بالاترين مقاومت را داشته باشند. همانطور كه در مقاله قيمت برج خنك كننده به طور مفصل اشاره كرديم مواد خام به كار رفته در ساخت قطعات فايبرگلاس و همچنين ضخامت ساخته شده بسيار اهميت دارد و در صورت عدم رعايت مي تواند تجربه بسيار بدي در استفاده از برج خنك كننده فايبرگلاس به جا بگذارد.

 

در نظر داشته باشيد كه برج خنك كننده فايبرگلاس داراي وزن كمتري نسبت به برج خنك كننده فلزي مي باشد، در استحكام و مقاومت با آن برابري مي كند و در برابر زنگ زدگي و خوردگي به شدت مقاوم مي باشد،برج خنك كننده فايبرگلاس انعطاف پذير و قابل ترميم است و عمر و دوام طولاني تري نسبت به برج خنك كننده فلزي مشابه دارد.

 

در مجموع انتخاب نوع و جنس بدنه برج خنك كننده به عهده كارفرما و براساس معيار هاي مختلف تشخيص داده مي شود، هر كدام از برج هاي خنك كننده كاربرد و استفاده مشخص دارند ولي براي استفاده معمول در كارخانجات برج خنك كننده فايبرگلاس پيشنهاد مي گردد، در رابطه به قيمت و هزينه ها نيز در مقاله قيمت برج خنك كننده توضيحات كامل ارائه شده است. جهت مطالعه بيشتر مي توانيد به " برج خنك كننده گالوانيزه " و " انواع برج خنك كننده " مراجعه كنيد.

 

http://badrantahvie.com/fiberglass-cooling-tower


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۰:۵۲ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :