برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

لوور برج خنك كننده

لوور برج خنك كننده عبارت است از دريچه يا صفحات موازي كه نقش هدايت هواي ورود يا خروج از برج خنك كننده را به عهده دارند. اين قطعه در ناحيه ورود و يا ناخيه خروج هوا از برج خنك كننده قرار گرفته كه ضمن اجازه عبور هوا ، مانع پرتاب آب برج خنك كننده به بيرون از دستگاه شده و همچنين مانع تابش مستقيم نور خورشيد به درون برج خنك كن مي شود و از ورود اجسام خارجي به كولينگ تاور جلوگيري مي كند. لوور برج خنك كننده از جنس فايبرگلاس ، پليمر ، فلز گالوانيزه و يا استيل ضد زنگ ساخته مي شود.

وظايف لوور برج خنك كننده

لوور برج خنك كننده يكي از قطعات برج خنك كننده است كه در زيبايي آن بسيار تأثير گذار است و در عين حال وظايف مهمي دارد كه به شرح زير است:

 

  • جلوگيري از پرتاب آب به بيرون از برج خنك كننده : در محاسبه آب جبراني برج خنك كن اشاره كرديم كه يكي از فاكتور هاي مصرف آب عبارتست از پرتاب آب برج خنك كننده به بيرون ، لوور برج خنك كننده با سطح شيب دار از پرتاب آب به بيرون جلوگيري كرده و از هدر رفت آب جلوگيري مي كند و آن را به داخل كولينگ تاور بازمي گرداند.
  • جلوگيري از ورود گرد و غبار و اجسام خارجي به داخل برج خنك كن : لوور برج خنك كننده ضمن اجازه عبور هوا از ورود جانوران ، پرندگان و اجسام خارجي به برج خنك كن جلوگيري مي نمايد.
  • محدود كردن تابش مستقيم نور خورشيد به داخل برج خنك كننده و جلوگيري از تشكيل جلبك در برج خنك كن : همانطور كه قبلا بررسي نموديم تابش نور مستقيم خورشيد به آب درون برج خنك كننده مي تواند باعث تغذيه ميكروارگانيسم ها و تشكيل جلبك در برج خنك كننده شود كه اين جلبك باعث گرفتگيپكينگ برج خنك كننده شده و افت راندمان برج خنك كننده را به دنبال خواهد داشت.
  • ايجاد افت اندك فشار استاتيكي در برج خنك كننده : لوور برج خنك كننده بايد داراي فواصل مناسب جهت عبور هوا باشد و كمترين فشار استاتيكي را در برج خنك كننده بوجود آورد تا مصرف انرژي الكتروموتور و پروانه بالا نرود.
  • قابليت نصب در ابعاد و سطوح مختلف متناسب با كاربرد كولينگ تاور : برج خنك كننده معمولا در ابعاد و سايز هاي مختلف ساخته مي شود ، بنابراين لازم است تا با طراحي و ساخت لوور مناسب از مزاياي اين قطعه استفاده نمود.
  • مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگي در تماس مستقيم با آب : با توجه به تماس مداوم لوور برج خنك كن با آب نياز است كه از متريال مناسبي تهيه شود كه در مقابل زنگ زدگي مقاوم باشد و عمر و دوام خوبي داشته باشد.

http://badrantahvie.com/cooling-tower-louver/


برچسب: لوور برج خنك كننده،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۵:۰۹ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :