برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

برج خنك كننده ابارا

برج خنك كننده ابارا ساخت شركت مشهور ژاپني (Ebara) سازنده انواع دستگاه هاي تهويه مطبوع مي باشد. كولينگ تاور هايي كه از اين شركت در كشور ايران وارد و نصب گرديده است عموما از نوع فايبرگلاس جريان متقاطع ( مسير ريزش آب و جريان هوا به صورت متقاطع ) است ، توزيع آب در اين نوع كولينگ تاور به صورت ثقلي انجام مي شود و دستگاه مجهز به پكينگ پي وي سي فيلم با لبه داخلي قطره گير مي باشد. با توجه به گستردگي نصب اين نوع كولينگ تاور در سطح كشور لازم است اطلاعاتي در مورد لوازم و پكينگ اين نوع كولينگ تاور ارائه دهيم ، جهت تهيه پكينگ و ساير قطعات اين نوع كولينگ تاور با شركت بادران تهويه صنعت تماس حاصل فرماييد.

عملكرد برج خنك كننده ابارا

برج هاي خنك كننده ابارا جريان متقاطع هستند، آب از دو طرف قسمت فوقاني با جاذبه زمين به صورت ثقلي روي پكينگ ها رو به پايين حركت مي كند و هوا همزمان به وسيله مكش پروانه از دو لبه كنار به صورت افقي وارد مي شود، مسير آب و هوا در هنگام تماس با يكديگر به صورت متقاطع مي باشد، تبخير از روي پكينگ ها انجام مي شود.

مزاياي كلي برج خنك كن جريان متقاطع : اين نوع كولينگ تاور داراي ارتفاع ريزش آب زيادي مي باشد ، بنابراين آب به راحتي فرصت پيدا كرده تا با هوا تماس پيدا كرده تبخير شود و خنك كاري بيشتري صورت پذيرد. به دليل مسير متقاطع جريان هوا و آب ، امكان پرتاب قطرات آب از برج خنك كننده به حداقل ممكن رسيده و در نتيجه پرت آب در اين برج خنك كننده بسيار اندك است. نحوه ريزش آب در اين برج هاي خنك كننده به كمك گرانش انجام مي شود ، بنابراين سيستم توزيع آب ساده تر و داراي عمر بيشتري است.

در برج خنك كننده جريان متقاطع آب و هوا در يك مسير متقاطع با يكديگر تماس دارند، به همين دليل اين نوع برج خنك كننده جريان متقاطع ناميده مي شود. 

سيستم توزيع آب درابارا به صورت ثقلي مي باشد، آب با فشار پمپ از طريق لوله به بالاي تشت مي رسد و از طريق باكس توزيه به آرامي به روي سطح تشت توزيع پخش مي شود، زير تشت در رديف هاي متوالي سوراخ هايي وجود دارد كه آب به صورت قطره به سمت پايين و روي پكينگ ها حركت مي كند.

پكينگ برج ابارا

اين آب بروي پكينگ ها حركت مي كند همزمان هوا از لبه هاي كنار وارد دستگاه مي شود و از ميان صفحات پكينگ برج خنك كننده عبور مي كند، مبادله حرارت و جرم در ناحيه پكينگ صورت مي گيرد و بدينوسيله آب خنك مي شود و در تشت دستگاه جمع مي شود.

پكينگ برج ابارا نقش اصلي را در ايجاد سطح تماس ميان آب و هوا دارد و در حقيقت قلب دستگاه مي باشد، اين پكينگ از ورق هاي از جنس پي وي سي ساخته ميشود كه داراي گام و مشخصات مشخص و منحصر به فردي است، براي تهيه اين نوع پكينگ مطابق نمونه اصلي با شركت بادران تهويه صنعت تماس حاصل فرماييد.

در تصوير زير كاتالوگ برج خنك كننده ابارا ( سري MX ) را ملاحظه مي فرماييد. اين دستگاه ها را مي توان به صورت ماژولار در كنار يكديگر نصب شوند و به همين جهت فضاي كمتري اشغال خواهند كرد.

به دليل ورود هوا از دو طرف برج خنك كننده جريان متقاطع و بسته بودن دو طرف ديگر ، مي توان سلول هاي برج خنك كننده را به صورت مدولار در حالي كه فضاي كمي اشغال مي كنند در كنار هم و به صورت سري قرار داد. در دو طرف بسته دستگاه امكان تعبيه درب ورود وجود دارد بنابراين ورود اپراتور و تعميرات برج خنك كننده به درون دستگاه به راحتي امكان پذير است. معمولا به دليل ملاحضات مربوط به شكل گيري مسير جريان هوا و آب، ساختار دستگاه بزرگ تر است و ساخت اين دستگاه پر هزينه تر از برج خنك كننده جريان مخالف است.

https://badrantahvie.com/ebara-cooling-tower/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۴:۴۴ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :