برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

دماي خشك شهر هاي ايران

دماي خشك شهر هاي ايران به عنوان يك پارامتر مهم در طراحي تجهيزات سرمايش در اين محاسبه گر ارائه گرديده است كه اطلاعات بيش از 450 شهر ايران را در خود جاي داده است، اين اطلاعات از ايستگاه هاي هواشناسي سراسر كشور ايران گرد آوري شده است. كشور ايران گرم و خشك است و بايد با طراحي و انتخاب صحيح تجهيزات ، مصرف انرژي را كاهش داد. دماي خشك محيط دماي قابل حس در هواي محيط است و عددي است كه جهت سنجش گرمي يا سردي هوا و روزانه در هواشناسي اعلام مي گردد. اعداد دماي خشك بر اساس فرمت 95 درصد به 5 درصد بدست آمده است به اين معني كه تنها در 5 درصد از اوقات سال ممكن است كه دماي خشك از اين عدد بالاتر برود و اين فرمت مناسبي براي طراحي است.

بررسي دماي خشك شهر هاي ايران

دماي خشك ( Dry bulb ) دمايي است كه بوسيله دماسنج در هواي آزاد اندازه گيري مي شود ، اين اندازه گيري بايد دور از تابش مستقيم نور خورشيد و رطوبت باشد، دماي خشك هوا به اختصار دماي هوا ناميده شده و دماي ترموديناميك است.

دماي خشك مقدار گرماي موجود در هوا را نشان مي دهد و رابطه مستقيم با ميانگين انرژي جنبشي مولكول هاي هوا دارد. معمولا دما در واحد هاي سلسيوس، كلوين و درجه فارنهايت اندازه گيري مي شود تبديل واحد دما

برخلاف دماي مرطوب ، دماي خشك مقدار رطوبت موجود در هوا را نشان نمي دهد و دماي خشك محور افقي جدول سايكرومتريك مي باشد. از دماي خشك محيط به عنوان مهمترين معيار در طراحي ساختمان ها و مراكز مسكوني و تجهيزات سرمايش و گرمايش، استفاده مي شود.

كشور ايران منطقه اي گرم و خشك است، همانطور كه در نقشه مشاهده ميفرماييد نيمه جنوبي كشور به دليل نزديك شدن به خط استوا و مجاورت خليج زيباي فارس، گرم تر از نيمه شمالي مي باشد، نواحي مركزي و شرقي كشور بياباني است و تنها در خط سلسله كوه هاي زاگرس و شمال كشور هوا خنك تر و معتدل مي باشد.

دماي خشك شهر تهران حدودا برابر 38 درجه سانتيگراد مي باشد ، اين دما ميانگين بالاترين دماي خشك هوا در شهر تهران مي باشد كه در طراحي تجهيزات سرمايش از قبيل چيلر ، فن كوئل ، هواساز مورد استفاده قرار مي گيرد. براي طراحي برج خنك كننده از دماي مرطوب استفاده مي شود و دماي خشك نقشي در طراحي كولينگ تاور ندارد.

در محاسبه گر بالا مي توانيد دماي خشك بيش از 450 شهر و منطقه كشور ايران را به دست آوريد، كشور ايران گرم و خشك مي باشد، در نقشه زير شرايط دمايي حاكم بر ايران را مشاهده مي فرماييد دماي مرطوب شهر هاي ايران

 

https://badrantahvie.com/drybulb-temperature-iran-cities/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۲:۵۳ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :