برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

چيلر و برج خنك كننده

چيلر و برج خنك كننده معمولا در كنار هم در يك ساختمان جهت خنك كردن هوا استفاده مي گردند. تجهيزات اصلي يك سيستم سرمايش عبارتند از : چيلر ، برج خنك كننده ، هواساز ، پمپ . چيلر بسته به نوع آن در موتورخانه و يا پشت بام نصب مي گردد. معمولا چيلر هاي نصب شده در پشت بام به صورت هوا خنك ( يعني به وسيله هوا خنك مي شود ) بوده و چيلر هاي نصب شده در موتورخانه آب خنك ( يعني به وسيله آب خنك  مي شود ) مي باشند. در ادامه مطلب به بررسي نقشچيلر و برج خنك كننده و نحوه كار آن ها مي پردازيم.

آشنايي با چيلر و برج خنك كننده

 

اشاره كرديم كه چيلر هم مي تواند با آب و هم با هوا خنك شود ، در حقيقت هر دو عمل خنك كردن چيلر را انجام مي دهند تا چيلر قادر باشد آب سرد ايجاد كند و هواي داخل ساختمان را خنك كند و تنها نحوه عمل كردن آن متفاوت مي باشد.

براي خنك كردن يك ” چيلر آب خنك ” از برج خنك كننده استفاده مي شود. چيلر آب با دماي ۶ درجه سانتيگراد تامين مي كند و به وسيله پمپ به هواساز مي فرستد تا  هواساز با عبور هوا از روي كويل آب سرد ، هوا را خنك كند ، در نهايت آب با دمايي در حدود ۱۲ درجه سانتيگراد هواساز را ترك مي كند.

 

چيلر و برج خنك كننده در كنار هم مي توانند آب با دماي بسيار پايين تامين كنند كه معمولا جهت خنك كردن فضاي داخلي يك ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

در سيستم چيلر و برج خنك كننده ، در مدار ديگري آب جريان دارد تا كندانسور را خنك كند و اين گرماي جمع آوري شده را جذب كند. اين آب به وسيله برج خنك كننده خنك مي شود و معمولا از دماي ۳۲ درجه سانتيگراد به ۲۷ درجه سانتيگراد مي رسد. برج خنك كننده معمولا در پشت بام و در فضاي باز قرار گرفته است كه به وسيله فن و ايجاد جريان هوا سطح تماس ميان آب و هوا را افزايش داده از طريق تبخير گرما را به اتمسفر انتقال مي دهد.

چيلر در دو سيستم جذبي و تراكمي ساخته مي شود كه در يك ظرفيت مشخص ، چيلر جذبي به برج خنك كننده با ظرفيت بالاتري احتياج دارد. با توجه به روش انتخاب برج خنك كننده بايد از كاتالوگ چيلر و كاتالوگ برج خنك كننده استفاده كنيم و با استفاده از اصول طراحي برج خنك كننده و تعيين ظرفيت برج خنك كننده به انتخاب سيستم چيلر و برج خنك كننده مي پردازيم.

 

http://badrantahvie.com/chiller-and-cooling-tower/

 

 


برچسب: چيلر و برج خنك كننده،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۳۴:۰۰ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :