برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

سيستم كاهش دور تسمه اي برج خنك كننده

سيستم كاهش دور تسمه اي برج خنك كننده قطعه اي است شامل يك پولي نسبتا بزرگ كه در برج خنك كننده سرعت دوراني بالاي الكتروموتور را به سرعت پايين تر تبديل كرده و به پروانه منتقل مي نمايد. الكتروموتور برج خنك كننده به طور معمول با سرعت دوراني ۱۴۵۰ دور در دقيقه ساخته مي شود ، انتقال مستقيم اين دور بالا به پروانه موجب شكست پروانه خواهد شد بنابراين بايد يا به وسيله گيربكس برج خنك كننده دور موتور را كاهش داد و يا با استفاده از سيستم كاهش دور تسمه اي برج خنك كننده سرعت دوران را تقليل داد و به پروانه منتقل نمود.

 

بررسي سيستم كاهش دور تسمه اي برج خنك كننده

الكتروموتور ها معمولا در دور هاي بالا ساخته و طراحي مي شوند و ساخت الكتروموتور در دور پايين مشكل و پر هزينه خواهد بود. بنابراين براي تطبيق دور موتور بالاي اين الكتروموتور ها با نياز واقعي بايد از قطعات تكميلي مانند گيربكس و سيستم كاهش دور تسمه و پولي استفاده شود. وقتي از سيستم كاهش دور تسمه اي برج خنك كننده استفاده مي كنيم در حقيقت از قانون قرقره ها استفاده مي كنيم ، در اين روش دو قرقره يكي كوچك تر و ديگري بزرگتر است كه سرعت دوران را كاهش و به گشتاور تبديل مي كند مانند همان چيزي كه در دنده هاي ماشين به كار گرفته مي شود.

بنابراين در يك برج خنك كننده به دليل ملاحضات طراحي فن برج خنك كننده ، حداكثر دور بين ۲۰۰ تا ۵۰۰ دور در دقيقه است و بايد سرعت دوراني الكتروموتور را از حدود ۱۴۵۰ دور در دقيقه به نسبت ۱ به ۴ به سرعت پايين در حدود ۳۵۰ دور بر دقيقه تبديل كرد. سرعت دوران با نسبت پولي ها تغيير مي كند نسبت قطر پولي هاي به يكديگر نشان دهنده نسبت تبديل سرعت مي باشد. هر چه قطر پروانه بيشتر باشد بايد دور در دقيقه دوران پروانه كاهش يابد بنابراين هر چه طراحي سرعت دوران پروانه كمتر باشد استهلاك فن كاهش مي يابد و عمر آن بالا مي رود. سيستم كاهش دور تسمه اي برج خنك كننده بايد در دوره هاي زماني مشخص گيريس كاري شود و در هنگام خراب شدن مي توان بلبرينگ آن را تعويض نمود و مورد استفاده مجدد قرار داد.

 

http://badrantahvie.com/cooling-tower-belt-speed-reducer/

 


برچسب: سيستم كاهش دور تسمه اي برج خنك كننده،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۶:۲۹ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :