برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

برج خنك كننده دستگاه تزريق پلاستيك

برج خنك كننده دستگاه تزريق پلاستيك ، برج خنك كننده اي است كه وظيفه خنك نمودن دستگاه تزريق پلاستيك را به عهده دارد. اين برج خنك كننده بسته به نياز هاي دستگاه تزريق پلاستيك طراحي شده و از تجهيزات خاص مورد نياز آن بهره مند است. وظيفه دستگاه تزريق تبديل دانه هاي ريز جامد پليمر به سيال روان و انتقال آن به درون قالب مي باشد تا قطعه نهايي فرم بگيرد، پس از آن نياز است تا دستگاه و قطعه نهايي خنك شود و درجه حرارت دستگاه كنترل شود كه در اين مرحله از برج خنك كن استفاده مي گردد.

 

ويژگي هاي برج خنك كننده دستگاه تزريق پلاستيك

دستگاه تزريق پلاستك از دو قسمت اصلي قالب گيري و تزريق تشكيل شده است. ابتدا دانه هاي ريز پلاستيك داخل قيف ريخته شده و و به داخل سيلندر مي رود و با گردش دوراني به جلو رانده مي شود. در پوسته سيلندر المنت هاي حرارتي قرار گرفته است كه دانه هاي جامد پلاستيك را به مايع تبديل مي كند و به داخل قالب تزريق مي كند. قيمت قالب از دو بخش متحرك و ثابت تشكيل شده است كه نيروي فشار دهنده آن ها به روي هم با مقدار تن اعلام مي شود.

پس از تبديل پلاستيك جامد به مايع و تبديل آن به قطعه نهايي نياز است تا حرارت از قطعه گرفته شود. برج خنك كننده دستگاه تزريق پلاستيك آب خنك را از لوله هاي انعطاف پذير وارد دالان هاي مخصوص تعبيه شده بروي قالب كرده و مجموعه قطعه و قالب را خنك نمايد.

 

براي انتخاب برج خنك كننده دستگاه تزريق پلاستيك بايد شرايط دمايي طراحي دستگاه و نوع برج خنك كننده را مورد بررسي قرار داد. همانطور كه در مطلبطراحي برج خنك كننده اشاره نموديم يك برج خنك كننده مي تواند دماي آب را تا ۳ درجه بالاي دماي مرطوب محيط خنك نمايد. بنابراين در خريد سيستم خنك كننده دستگاه تزريق بايد توجه نماييد كه دستگاه در چه منطقه جغرافيايي نصب مي شود و حداكثر دماي مرطوب در آن منطقه چه مقدار است آيا برج خنك كن مي تواند دماي مورد نياز دستگاه را تأمين نمايد و آن را خنك نمايد. همينطور در نظر داشته باشيد كه دستگاه هاي تزريق شرايط دمايي متفاوتي را نياز دارند ، بنابراين بهتر است كه در اين زمينه با كارشناس مشورت نماييد.

 

http://badrantahvie.com/plastic-injection-cooling-tower/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۸:۳۴ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :