برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

پكينگ اسپلش برج خنك كننده

پكينگ اسپلش برج خنك كننده با هدف ايجاد سطح تماس بيشتر و زمان تماس بيشتر ميان آب و هوا در برج خنك كننده به كار مي رود و طراحي كلي آن بر اساس ايجاد تعداد قطرات زياد و كوچك و در نتيجه افزايش انتقال حرارت و جرم مي باشد. همانطور كه قبلا در مطلب انواع پكينگ برج خنك كننده اشاره شد ، در برج خنك كننده براي افزايش سطح تماس و زمان تماس ميان آب و هوا از پكينگ استفاده مي شود كه داراي دو نوع اصلي فيلمي و اسپلش است ، در اين مطلب به بررسي پكينگ اسپلش و انواع آن مي پردازيم.

انواع پكينگ اسپلش برج خنك كننده

پكينگ اسپلش برج خنك كننده سطح تماس ميان آب و هوا را با افزايش تعداد قطرات و در نتيجه افزايش سطوح اين قطرات به وجود مي آورد ، اين هدف با شكستن قطرات آب به قطرات ريز تر به وجود مي آيد. همچنين با شكستن قطرات آب به قطرات ريزتر و تغيير جهت و مسير قطرات ، زمان تماس ميان آب و هوا افزايش مي يابد. پكينگ اسپلش برج خنك كننده در انواع مختلفي ساخته مي شود كه تعدادي از آن ها را معرفي مي كنيم.

 

  • پكينگ اسپلش برج خنك كننده مدل Optibar : اين نوع پكينگ اسپلش برج خنك كننده به صورت بار هاي با سطح مقطع بيضي شكل هستند كه در فواصل مشخص درون برج خنك كننده قرار مي گيرند. سطح مقطع ۱۰ سانتيمتر در ۳ سانتيمتر است و طول اين بار ها بنا به سايز دستگاه توليد مي شود و معمولا در طول هاي نيم متري درون برج خنك كن قرار مي گيرند. ساپورت پكينگ به صورت مش هايي در فواصل معين قرار مي گيرد و بار ها در فاصله هاي مشبك قرار مي گيرند. پكينگ اسپلش برج خنك كننده Optibar از جنس پلي پروپيلن يا پلي اتيلن داراي خاصيت آنتي UV ، ضد اسيد و مقاوم در برابر دما تا ۱۸۵ درجه سانتيگراد و مقاوم در برابر حمله مواد شيميايي ساخته مي شود.

 

  • پكينگ اسپلش برج خنك كننده امگا : اين نوع پكينگ هم از بار هاي مشبك ساخته شده است. با تنظيم فواصل قرار گيري بار ها بسته به نوع برج خنك كننده مي توان راندمان پكينگ را افزايش و كاهش داد ولي معمولا پكينگ برج خنك كننده امگا در برج هاي جريان متقاطع به كار مي رود. پكينگ هاي امگا به روش اكسترود و از جنس پي وي سي مقاوم ساخته مي شوند و ساپورت ها از جنس پلي پروپيلن هستند. در طراحي اين نوع پكينگ اسپلش برج خنك كننده شكل بار ها امكان شكست و خم شدن آن ها را به حداقل مي رساند.
  • پكينگ اسپلش برج خنك كننده مدل پرماگريد : اين نوع پكينگ اسپلش به صورت بلوك هايي از جنس سراميك ساخته مي شود كه داراي بيشترين عمر بيش از ۲۵ سال مي باشد. اين بلوك ها از سفال حرارت داده شده با قابليت جذب آب پايين ساخته مي شوند و به صورت ساده و بروي هم درون برج خنك كننده قرار مي گيرند، استفاده از اين نوع پكينگ براي آب هاي كثيف مناسب است.
  • پكينگ اسپلش برج خنك كننده مدل تريكل بلاك ( Tricklebloc ) : اين نوع پكينگ اسپلش از سيلندر هاي به هم بافته از جنس پلي پروپيلن ساخته شده است. شكل هندسي اين پكينگ توزيع آب يكنواخت با راندمان بالا را تأمين مي نمايد. اين بلوك ها درون برج خنك كننده بروي هم قرار مي گيرند و سطح تماس ميان آب و هوا ايجاد مي كنند.
  • پكينگ اسپلش برج خنك كننده رندم اسپلش ( Random Splash ) : اين نوع پكينگ از قطعات كوچك استوانه اي مشبك به قطر هاي ۲٫۵ سانتيمتر تا ۵ سانتيمتر تشكيل شده است كه به صورت رندم و بروي هم داخل برج خنك كننده ريخته مي شود. شكل هندسي اين پكينگ به صورتي است كه براي عبور هوا هميشه مسير وجود دارد و آب هم بروي سطوح قطعات در حركت است و در اثر تماس مداوم و بدون وقفه موجب خنك شدن آب مي شود.

http://badrantahvie.com/cooling-tower-splash-fill


برچسب: پكينگ اسپلش برج خنك كننده،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۸:۳۳ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :