برج خنك كننده برج خنك كننده .

برج خنك كننده

شركت هاي سازنده برج خنك كننده

شركت هاي سازنده برج خنك كننده مجموعه هاي صنعتي هستند كه در زمينه طراحي ، مهندسي و ساخت برج هاي خنك كننده فعاليت مي كنند. برج خنك كننده يكي از پر كاربردترين دستگاه هاي خنك كننده مي باشد كه به صورت وسيع در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. بسياري از شركت هاي با سابقه و نام آشنا در كشور هاي پيشرفته صنعتي مانند شركت ابارا ( ژاپن ) و شركت مارلي ( آمريكا ) در زمينه توليد و بروز رساني صنعت برج هاي خنك كننده اقدام مي كنند. توليد برج هاي خنك كننده در ايران نيز با توجه به نياز صنايع كشور از حدود پنجاه سال پيش آغاز شده و به موازات پيشرفت تكنولوژي به مرور زمان اصلاح و تغيير يافته است.

 

بررسي شركت هاي سازنده برج خنك كننده

برج هاي خنك كننده سابقا به طول كامل از جنس چوب ساخته مي شدند كه چوب به عنوان متريال ساده و در دسترس نقش حياتي در انتقال گرما ايفا مي كرد. بعد ها از ورق هاي فلزي در ساخت بدنه و اسكلت برج خنك كن استفاده شد كه استحكام بالاتري داشت. با پيشرفت علم و تكنولوژي در شركت هاي سازنده برج خنك كننده ، فايبرگلاس كه يك نوع كامپوزيت مي باشد جاي فلز را گرفت و به جاي سطوح انتقال حرارت چوبي از پلاستيك ها استفاده شد. فايبرگلاس برخلاف فلز مقاومت بيشتري در برابر محيط مرطوب و خوردنده از خود نشان ميداد و پلاستيك ها با فرم دهي مناسب عمر و راندمان بالاتري از چوب داشتند. امروزه كارخانجات توليد برج هاي خنك كننده داراي بخش هاي مختلفي هستند كه به آن اشاره مي كنيم:

 

  • واحد فايبرگلاس : مهمترين و بزرگترين بخش كارخانه توليد برج خنك كن واحد فايبرگلاس است. در اين واحد قطعات فايبرگلاس با روش لايه گذاري دستي و يا استفاده از چاپرگان توليد مي شوند و جهت تكميل فرآيند ساخت و افزايش مقاومت به كوره فرستاده مي شوند تا پخت شود.
  • واحد فلزي : در اين واحد كه شامل بخش ريخته گري ، تراشكاري و جوشكاري مي باشد ، قطعات فلزي مرتبط با اسكلت و ساپورت هاي مورد نياز دستگاه بر اساس نقشه طراحي شده ساخته مي شود و سپس در صورت نياز آبكاري گرم مي شود تا در مقابل رطوبت مقاوم باشد.
  • واحد فن سازي : در اين بخش پروانه برج خنك كننده كه يكي از مهمترين قسمت هاي دستگاه مي باشد ساخته مي شود. فن برج خنك كننده نقش ايجاد جريان هوا در كولينگ تاور را به عهده دارد ، فن هاي مي توانند از جنس فايبرگلاس ، آلومينيوم يا پلاستيك باشند و فشار استاتيكي و دبي هواي مختلفي داشته باشند.
  • واحد پكينگ : پكينگ برج خنك كننده در واقع قلب دستگاه است كه باعث افزايش سطح تماس ميان آب و هوا مي شوند. اين پكينگ ها در انواع مختلف از متريال پي وي سي ، پلي پروپيلن يا پلي اتيلن ساخته مي شوند. در نوع متداول فيلمي ورق پي وي سي با فرآينده گرم كردن و مكش فرم داده مي شود و سپس ورق ها با چسب پي وي سي در كنار هم قرار مي گيرند و بلوك پكينگ را تشكيل مي دهند.
  • قطعات تكميلي و انبار : قطعات تكميلي شامل الكتروموتور ، گيربكس ، اتصالات پيچ و مهره و … معمولا در شركت هاي سازنده برج خنك كننده توليد نمي شوند و از برند هاي مختلف در بازار تهيه شده و انبار مي شوند.
  • واحد مونتاژ : در اين بخش قطعات برج خنك كننده طبق نقشه كنار هم قرار داده شده و برج خنك كننده آماده به كار شكل مي دهند.

 

جهت مطالعه بيشتر به مطلب ” قيمت برج خنك كننده ” و ” انواع برج خنك كننده ” مراجعه فرماييد.

 

http://badrantahvie.com/cooling-tower-manufacturers


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۶:۲۹ توسط:بادران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :